Länkar

torsdag 17 juni 2010

Rasismens bittra eftersmak

Jag har inte haft tid direkt att uppdata sidorna på några dagar. Jobbar numera, på hemligt ställe,om ni undrar - men ska försöka skriva något nu de små minuter min lunch är på.

I vilket fall som helst, jag kan börja med att introducera er för något som kallas rasism: svenska folket mot det utländska. En ekonomiskt katastrof, samtidigt som det är tjänar Sverige pengar de behöver. Sverigedemokraterna; förespråkarna för denna hospatalitet, har takal: "Vi är inte rasister," berättar de,"vi vill bara inte ha utlänningar i vårt land." Vi kan fråga dessa så kallade politiker och se vad de tycker, och med säkerhet hade de svarat att det ligger i deras natur. Vad är deras natur undrar jag? Man kan omöjligt påstå att utlänningar, folk från mellanöster, Turkiet, Afganistan, Iran, har det i blodet att vara våldsamma. Brottstatistiken visar det, ja, men har det aldrig slagt er exakt varför det ligger till så?

Jag skyller det på den Svenska rasismen: det är folk som Sverigedemokraterna, det icke rasistiska rasistpartiet, som sätter en brygga mellan oss och dem - när denna mur skapas, då sepereras utlänning från inlänning; och förvirrning byggs på. Invalida brottsoffer, förstår ni inte att det är ert fel att dessa människor hatar er så mycket?

Ni ser dem ju inte ens som människor längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar